AANSPRAKELIJKHEID EN KLACHTEN: STRATEGIE HELPT

Als ondernemer of als ouder: je krijgt in het leven minstens een keer te maken met aansprakelijkheid. Omstandigheden waar door jouw toedoen een ander schade lijdt of een ander jou schade toebrengt. Of omstandigheden waar iemand schade lijdt waar je minderjarige kind bij is betrokken.



Nachtmerriescenario

De nachtmerrie van de ondernemer: als een dergelijke omstandigheid binnen je bedrijf gebeurd. Bijvoorbeeld: tijdens het bedekken van een dak laat je een emmer op de auto van je opdrachtgever vallen. Je werknemer heeft onderweg naar een klus een ongeluk veroorzaakt, waarbij de tegenpartij gewond is geraakt. Of: je werknemer is gewond geraakt en kan een tijd niet werken. Je product heeft letsel veroorzaakt omdat het niet goed werkte. Als ondernemer zijn dit natuurlijk nachtmerriescenario’s. Hoe regel je dit op de juiste manier?

Duidelijkheid scheppen

Wij scheppen graag duidelijkheid op het gebied van aansprakelijkheid. We hebben, vanuit onze ruime ervaring met dergelijke zaken, een gratis tip voor je. Namelijk: regeren is vooruit zien! Strategie kan je helpen om problemen in de toekomst te voorkomen. Er zit zeker ruimte tussen voorkomen van aansprakelijkheid en herstel als het is fout gegaan. Bel ons om te sparren en een passende oplossing te zoeken.



Van ons kun je verwachten dat we doen wat we zeggen en we zeggen wat we doen. The Renewables is een jong, energiek bedrijf die jou helpt je ondernemersdromen en ambities verder te realiseren. Met ons team specialistische generalisten kunnen we je helpen op ieder vakgebied: als advocaat, klachtenfunctionaris, jurist, aansprakelijkheidsspecialist of als ondernemer. Mochten wij er niet uitkomen? We hebben een groot netwerk met gedegen partners paraat staan. Zo wordt jouw aansprakelijkheidsprobleem altijd op de juiste wijze aangepakt.


KAG-box

De KAG-box is een klachten-, aansprakelijkheid- en geschillenbox en is onderdeel van onze werkwijze. Met de inzet van de KAG-box voldoe je aan de wettelijk gestelde eisen van de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (WKKGZ).


De KAG-box bevat:

 • Een op maat gemaakte en laagdrempelige klachtenregeling. U wordt tevens ondersteund bij de implementatie van deze regeling in uw organisatie (zoals een passende tekst voor op uw website);

• Een onafhankelijke klachtenfunctionaris, die de klacht adequaat behandelt en bemiddelt;

• Periodieke analyses van binnengekomen klachten;

• Periodieke scholingen omtrent klachtafhandeling;

• Ondersteuning bij claims en andere juridische vraagstukken. Hierbij profiteert u van een gereduceerd uurtarief;

• Volledige ontzorging bij de aansluiting bij een erkende geschilleninstantie.


Meer weten? Neem contact op met Hielkje!